Bli scout i vår scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Det är vi föräldrar som är ledare för våra scouter. Just nu har vi många scouter och få ledare och vi behöver bli fler ledare! Att vara ledare innebär att även du som förälder får del av det härliga med att vara scout. Du måste inte vara med på varje träff och är vi flera kan vi dela upp arbetet.

Vi har verksamhet för barn som går i tvåan och uppåt. För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan och skicka in. OBS det är först när du får en bekräftelse via e-post från kårens medlemsregistrerare som anmälan är ordentligt registrerad. Fält som är markerade med * är obligatoriska. Vi har många barn på våra avdelningar och det kan innebära att ni blir placerade på kö.